Liigu edasi põhisisu juurde
Sotsiaaltöö

Tegus elu jätkub ka kriisiolukorras

Kogemus

Koroonaviirusest põhjustatud eriolukorras on erihoolekande töötajatel ülesandeid topelt – teha kõik endast olenev, et viirus ei jõuaks üksustesse ning jätkata samal ajal klientidele kodus tegevuste ja toetuse pakkumist. Mõlemad ülesanded nõuavad töötajatelt nii distsipliini kui ka loovust – kõrgendatud hügieenireeglite järgimise nõue eeldab tähelepanu ja järjepidevust. Kõige kindlamalt saab kliente kodus hoida siis, kui pakkuda neile päeva jooksul huvitavat ja aktiivset tegevust.

Liina Lanno
Liina Lanno
teenuste direktor, AS Hoolekandeteenused

 

 

 

 

 

 

 


Seni on selline tegutsemisviis ja töötajate pingutused kandnud vilja: artikli kirjutamise ajal (16. aprillil) oli meie 1800 kliendist koroonaviirusesse nakatunud üks Saaremaal asuva Sõmera kodu klient, kuus sama kodu klienti on tervenenud. 800 töötajast on nakatunud kaks töötajat Saaremaal.

Selge juhend aitab klienditöötajat

Klienditöötajal ei ole aega, et eri juhiseid kokku otsida ja läbi vaadata, seetõttu koondasime tervishoiuekspertide ja oma parima teadmise kokku ühte juhendisse. Juhendis on kõik oluline ennetuse kohta alates kätepesust ja desinfitseerimisest kuni tubade tuulutamiseni. Põhjalikult on ka selgitatud, kuidas koroonaviirusesse nakatunud kliendi eest ohutult hoolitseda.
Koroonaennetuse ja ravi juhend on saadaval nii eesti kui ka vene keeles, seda saavad soovi korral kasutada kõik hoolekandeasutused.

Kodudest tuli tagasiside, et käte pesemine ja kodus püsimine vajavad klientidele meelde tuletamist, seetõttu tegime HENK’i materjali põhjal A4 suuruses lihtsad plakatid, mille iga kodu saab soovi korral välja trükkida.

Plakatid on teemade kaupa – käte pesemise meeldetuletused WCsse, kööki ja välisukse juurde, ja ka kodus püsimise ning distantsi hoidmise kohta. Pildid on kasutatavad ka värvimislehtedena ja soovi korral saavad kliendid need enne seinale panemist ära värvida.

Tänu tegevusjuhendajate pidevale selgitustööle oleme saanud ka toredate üllatuste osaliseks, näiteks näeme tööle tulles, et kogu üksuses pestakse vilkalt seinu ja koristatakse ruume ning kliendid seletavad, kui tähtis on hoida kodu puhtana!

Mida teha kodus olles?

Oleme kõik sunnitud tavapärasest rohkem kodus olema ja nii võivad vahel värsked mõtted selle kohta, mis tegevusi klientidega teha, täitsa otsa saada. Tegevusjuhendajatele on abiks ja toeks Nipinurk, kust leiab viiteid tegevustele: virtuaaltuurid maailmas ja muuseumides, võrguetendused ja -kontserdid, e- ja audioraamatud, mängud, viktoriinid, meisterdamine, kirikulingid, kätehügieen.

Korraldame ka võistlusi. Meie kliendid koostöös tegevusjuhendajatega osalesid kevadeteemaliste kaartide valmistamise võistlusel ning järgmisena valmistuvad rahvusvaheliseks tantsupäevaks. Igal nädalalõpul ootame aga osalema hooajalistel teemaülesannetel, kus pildistatakse kodus toimuvat, nt lõunasööki, naeratusi, munadepühi jmt. Kodud inspireerivad oma tegemistega üksteist ka ettevõtte-siseses sotsiaalvõrgustikus – meie tegevusjuhendajad on väga leidlikud!

Usume, et igal inimesel on õigus elada tegusat elu ja seda ka praeguses olukorras, selle nimel töötamegi.