Koolitused & sündmused

Tagasi nimekirja juurde

Kampaania

Puu- ja köögiviljakampaania „Mees peab olema viljakas"

Millal:
15. september 2014 – 05. oktoober 2014 
Korraldaja:
Tervise Arengu Instituut 
Kontaktinfo:
Käroliin Andrejeva 
Telefon:
659 3972  
Tutvustus:

Tervise Arengu Instituudi korraldatav puu- ja köögiviljakampaania „Mees peab olema viljakas" on eelkõige suunatud meestele. Et mees oleks jätkuvalt terve, tegus ja vitaalne, tuletatakse kampaaniaga meelde soovitust süüa vähemalt 5 portsjonit ehk 5 peotäit puu- ja köögivilju päevas – need aitavad ennetada haigusi, tugevdada immuunsüsteemi ning hoida normaalset kehakaalu ja vererõhku.

Erinevate toitude osakaalu toidukorras aitab hoida taldrikureegli järgimine. See tähendab, et erinevad salatid või aurutatud-hautatud-keedetud köögiviljad peaksid moodustama koguseliselt poole taldrikust. Põhitoit, nagu kala, kana või liha peab moodustama veerandi ja lisand, näiteks riis, kartul, tatar, makaronid jms ülejäänud veerandi.

Kuigi puu- ja köögiviljade söömine on üks tervisliku toitumise põhialuseid, sööb vaid 9% Eesti elanikest viis ja enam portsjonit puu- ja köögivilju päevas. 2012. a sügisel 15–74-aastaste elanike seas läbiviidud küsitlus näitas, et ligi pooled ehk 49% söövad 1–2 portsjonit puu- ja köögivilju päevas ning 26% ei söö neid igapäevaselt üldse. Teadlikkus sellest, kui palju tuleb puu- ja köögivilju süüa, on kasvanud, kuid probleemiks jääb sageli ideede ning pealehakkamise puudumine, et puu- ja köögivilju erineval viisil valmistada. Meeste teadlikkus on naiste omast madalam. 2012. aasta kampaania järeluuringu andmetel teadis õiget portsjonite arvu 39% naistest ja 16% meestest (vanusegrupp 15–74). Samuti jälgivad naised võrreldes meestega teadlikult rohkem, et nad sööksid puu- ja köögivilju (vastavalt 46% ja 31%).

Kampaaniale pakuvad tuge erinevad toitlustusasutused üle Eesti, samuti suuremad toidukaupluste ketid, kes kõik teevad soovitusliku puu- ja köögiviljade koguse kättesaamise lihtsamaks ja soodsamaks. Kampaaniat toetavad ka tele- ja raadioklipid, samuti välimeediaplakatid ja veebileht.

Kampaanias löövad kaasa ka pea kõik maakonnad, kus korraldatakse erinevaid kampaaniat toetavaid üritusi, näiteks toidutegemise õpitube ja retseptivõistlusi.

Kampaaniamaterjalid:

Kampaaniat rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmist „Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2013–2014".

Pressiinfo: Maris Jakobson, Tervise Arengu Instituudi avalike suhete nõunik, tel 659 3906, mob 5302 2737, maris.jakobson@tai.ee