Koolitused & sündmused

Tagasi nimekirja juurde

Kampaania

Kampaania "Soola pane kahvliga"

Millal:
22. aprill 2014 – 06. mai 2014 
Korraldaja:
Tervise Arengu Instituut 
Tutvustus:

Tervise Arengu Instituudi korraldatava kampaania eesmärk on teavitada inimesi soola liigtarbimise kahjulikest mõjudest tervisele, eriti südame tervisele (soola võib tarbida maksimaalselt 5 g päevas – triiki täis teelusikas) ning suunata inimesed kasutama soolakalkulaatorit, et välja arvutada päevamenüüs sisalduva soola kogus.

Kampaania sihtrühmaks on mehed ja naised vanuses 20–50. Tervistkahjustavat käitumist, sh ebatervet soolatarbimist esineb kõige enam 45–54-aastaste meeste hulgas. Naiste puhul on kõrgeim tervistkahjustava käitumise osakaal samas vanusrühmas.

Liigne soolatarvitamine on tervisele kahjulik. See võib tõsta vererõhku ning suurendada südamehaiguste, infarkti ja ka osteoporoosi riski.

Umbes 80% soolast saame poest ostetud valmistoitudest ja toiduainetest, ülejäänu lisame ise toiduvalmistamisel juurde. Seetõttu on eriti oluline jälgida pakenditelt toodete soolasisaldust.

Külasta kampaania veebilehte, kust leiad ka soolakalkulaatori, mis aitab kõigil huvilistel jälgida, kui palju nad on päevas soola söönud. Lisaks annab veebileht nõu, kuidas pakenditelt soolakogust leida ja arvutada ning kuidas soolaga piiri pidada.

Loe ka kampaania pressiteadet.

Pressiinfo: Maris Jakobson, Tervise Arengu Instituudi avalike suhete nõunik, tel 659 3906, mob 5302 2737, maris.jakobson@tai.ee

Kampaaniat rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmi „Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2013–2014" raames.