Kampaaniad 2018

Back

19 DECEMBER 2018

Suhkrukampaania 2018. “Märka suhkruid”

markasuhkruidEestimaalased liialdavad magusaga, täiskasvanud söövad magusat keskmiselt kaks korda enam kui on soovitatav, lapsed koguni 3-4 korda enam.

Suured magusasööjad on 10-17 aastased lapsed. Koolieelikud, algklasside lapsed ja teismelised poisid söövad päevas keskmiselt neli korda rohkem magusat kui võiks ning teismelised tüdrukud ja täiskasvanud 2-2,5 korda rohkem.

Liigne suhkrutarbimine mõjutab inimeste tervist ja võib kaasa aidata mitmete haiguste tekkimisele. Suhkrud on organismi toimimiseks vajalikud, kuid jälgima peaks, millistest allikatest ja kui palju neid saadakse. Mõned toidud sisaldavad suhkruid looduslikult, näiteks puuviljad-marjad, mesi, köögiviljad ja piim. Osa suhkrutest aga lisatakse toitudesse-jookidesse nende valmistamise käigus ja tihti on tarbijal raske hinnata, kui palju mõnes tootes võib lisatud suhkrut olla. Näiteks 0,5-liitrises limonaadis võib lisatud suhkruid olla kuni 65 grammi, mis on 13 teelusikatäit. Palju lisatud suhkruid võivad sisaldada ka näiteks maitsestatud veed, kohupiimakreemid, jogurtid, kastmed, marinaadid.

Seda, kui palju on mingis tootes suhkruid, saab vaadata pakendil olevast teabest.

markasuhkruid2Kampaania eesmärkideks oli aidata mõista, kui suurel määral nad lisatavaid suhkruid üle tarbivad ja millest nad seda saavad, samuti pakkuda lahendusi lisatavate suhkrute tarbimise vähendamiseks. Sihtrühmaks olid naised ja mehed vanuses 12-40 aastat (noortele eraldi läbi FiidiKaru). Kampaania sõnum: Tarbi vähem lisatavaid suhkruid.

 

Kampaaniamaterjalid

Välimeedia piilarid üle Eesti
Eesti- ja venekeelsed  teleklipid
Videod Youtubes ja Facebookis
Klipid kaupluste siseraadiotes
Bannerid veebis

Aeg: 5.03-31.03.2018

Loe kampaania pressiteadet